Čas branja: 6 minut.
Kazalo vsebine:
- 2022 – leto mnogim Googlovih posodobitev
- Sprememba načina prikazovanja rezultatov med zadetki na Googlu
- ChatGPT, AI in SEO optimizacija – uporaba vsebine iz ChatGPT
- Pomen E-E-A-T
- Spremljajte Google objave o posodobitvah algoritmov
Pozdravljen Chat GPT. Prosim napiši strokoven in verodostojen članek kako izvajati SEO optimizacijo v letu 2023, da se bo organski promet na naši spletni strani občutno povečal.
Morda še nismo čisto tam, da bi namesto nas v celoti ustvarjali vsebino z umetno inteligenco oz. generatorji vsebin. Ali pač? Vendar je ravno ta novost povzročila velik pretres med SEO agencijami v digitalnem svetu.
Najbrž ste že naveličani prebiranja množice objav, ki napovedujejo spremembe. S to objavo smo tudi mi stopili v »histerijo« pogledov na spremembe.
Če smo se v letu 2022 veliko pogovarjali o Googlovih posodobitvah algoritma je leto 2023 zagotovo še bolj pestro v smislu novosti in sprememb.
Menim, da bo glede na sedanji potek dogodkov v prvem trimesečju leta potrebno strategije v nadaljevanju primerno nadgraditi ali začrtati na novo.
2022 – leto mnogim Googlovih posodobitev
Več ali manj vsi vemo, da Google skoraj dnevno posodablja algoritem. Toda leto 2022 je bilo vendar nekaj posebnega zaradi številnih posodobitev, ki jih je izvedel in imajo močan vpliv na prihodnost.
Izpostavil bi posodobitev iz decembra 2022, ki daje prednost vsebinam, ki v največji možni meri koristijo uporabnikom. Vsebinam s katerimi pa smo primarno želeli višati pozicije pri uvrščanju med iskanji pa manjša pomen. S to posodobitvijo Google poskuša izluščiti in nagraditi, ter prikazati uporabnikom spleta najboljše možne vsebine.
In če se vrnem še malenkost bolj nazaj pred december, v avgust 2022 ko je prišla prva posodobitev, ki je na nov način preverjala kakovost vsebine in je imela že očiten vpliv na pozicije spletnih strani lahko rečem, da tisti, ki so se odzvali in razumeli kako je potrebno prilagoditi vsebine, da bodo uvrščeni višje, so očitno šli v pravo smer.
Ažurno in pozorno spremljanje Googlovih smernic in sprememb, ter spremljanje uvrstitev spletnega mesta nam prihrani mnoge skrbi in zagate.
Sprememba načina prikazovanja rezultatov med zadetki na Googlu
Zraven nekaterih posodobitev algoritma, ki imajo vpliv na določanje neželene pošte in ocenjevanja izdelkov je Google uvedel nov način prikazovanja zadetkov na mobilnih napravah, ki ima precejšen vpliv na SEO strategije.
Novost je ta, da se sedaj zadetki več ne prikazujejo razdeljeni po straneh ampak se po njih »sprehajamo« z neskončnim – neprekinjenim drsenjem navzgor po zaslonu za prikazovanje nižje uvrščenih zadetkov. V praksi to pomen, da spletna mesta, ki so se prej uvrščana na nižje strani od prve, niso več tako skrita in so lažje dostopna, dosegljiva, ter posledično vidna.
Uporabnikom, ki želijo najti po kar so se z iskanjem namenili je funkcija drsenja po zaslonu bolj intuitivna kot klikanje, predvsem in tudi zato, ker posnema uporabo Twitter, TikTok in drugih aplikacij s podobno logiko.
Ukinitev razvrščanja zadetkov po straneh z nadomestitvijo neprekinjenega drsanja po rezultatih (do prejšnjih 6 strani – potem se pojavi gumb nadaljuj…) bo omogočila boljšo dostopnost tistim stranem, ki so že imele kvalitetno vsebino vendar se niso uvrščala na višje pozicije zaradi pomanjkanja recimo velikega števila povratnih povezav kot tista spletna mesta, ki so si jih lahko privoščila.
Uvrstitve bodo seveda še vedno pomembne, se bodo pa SEO strategije morale primerno prilagoditi. S prilagoditvijo ciljam predvsem spremenjen fokus uporabnika, ki bo sedaj drsel med rezultati. In kaj je pomembno in izstopajoče pri hitrem pogledu na rezultat? Dober kvaliteten META naslov in opis, kar je popolnoma v skladu s posodobitvijo, ki zagotavlja oziroma nagrajuje kvalitetnejšo vsebino.
ChatGPT, AI in SEO optimizacija – uporaba vsebine iz ChatGPT
ChatGPT, ki ga je OpenAI plasiral v javnost konec novembra 2022 je med ljudmi povzročil veliko evforijo. Klepetalni robot, ki je že na začetku dostopnosti dosegel več milijonov uporabnikov in je od takrat napredoval v svojo trenutno obliko – naprednega virtualnega asistenta, ki lahko dostavi podatke, piše vsebine, pomaga pri kreiranju in odpravljanju napak programske kode, nudi smernice in informacije o najrazličnejših temah predstavlja ogromen napredek tehnologije pogovorne umetne inteligence.
Veliko komentarjev je omenjalo, da predstavlja grožnjo Googlu, tako v smislu zmožnosti hitrega ustvarjanja vsebin. Prav tako so mnogi omenjali, da bi uporabniki ChatGPT nadomestili kot vir informacij, ki so jih do sedaj iskalni in dobili na Googlu.
V nadaljevanju vam bom predstavil, kako Google obravnava AI in kakšen so trenutne možnosti uporabe ChatGPTja.
S ChatGPT lahko v nekaj sekundah ustvarimo mnogo vsebine katero si podjetje oz. snovalec vsebin prihrani veliko časa. Vendar kot trenutno kaže ustvarjalci vsebin še ne bomo ostali brez dela.
Naredite preizkus in s ChatGPT poskusite ustvariti kvalitetno in relevantno vsebino na eno izbrano temo, ki jo želite ali objaviti v svojem blogu ali na vašem spletnem mestu.
Opazili boste, da boste sicer lahko dobili veliko količino vsebine v zelo kratkem času, vendar bo ta vsebina zelo splošna.
Vsebini, ki jo pridobimo s ChatGPTjem manjka dodana osebna nota ali nota podjetja. Manjka rdeča nit, strategija, podrobnosti, specifike ki jih želi podjetje ali pisec pri kvalitetni vsebini vsekakor vključiti v vsebine, da se razlikujejo in izstopajo iz množice povprečnih vsebin. Če ne drugega lahko za vsebino, ki ste jo ustvarili sami ali s pomočjo ChatGPTja in jo dokončno oblikovali, ter preverili kredibilno stojite.
Skratka direktna uporaba vsebin ustvarjenih na ChatGPTju se ne ujema se s konceptom Google E-E-A-T (Experience – Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness) algoritmom, ki bo imel pomembno vlogo v letu 2023 in kasneje.
Pri pisanju vsebine v kontekstu SEO optimizacije sledite dosedanjim dobrim praksam. Ustvarjanju kredibilne, visokokakovostne poglobljene vsebine, ki temelji na realnih podlagah in podatkih, ter je oplemenitena z osebno noto oz. noto podjetja. Takšna vsebina je najboljši možni vir informacij uporabnikom vašega spletnega mesta.
Pomen E-E-A-T
Tega Googlovega algoritma smo se dotaknili v kontekstu ChatGPT. Zagotovo bo E-E-A-T imel pomembno vlogo pri ločevanju in prepoznavanju slabših vsebin, ki bodo ustvarjene izključno z umetno inteligenco in ostalo kvalitetno vsebino. Tako kot doslej bo potrebno, da bo vsebino ustvarjal nekdo s strokovnim znanjem o obravnavani temi in da bo poskrbel za vključevanje rdeče niti blagovne znamke, navajanje pravih virov, natančnih statističnih podatkov, povezav do video vsebin. E-E-A-T posodobitev je imela negativne posledice na spletna mesta z manj primerno in kakovostno vsebino. Google postaja vedno boljši pri prepoznavanju prave vrednosti vsebin v povezavi s spletnimi stranmi in blagovnimi znamkami.
Spremljajte Google objave o posodobitvah algoritmov
Spremembe, ki so se zgodile so vzpodbudile tudi velikana kot je Google, da je začel transparentneje komunicirati z uporabniki in sporočati spremembe v Google Search Central, SEO dokumentaciji in na Google Search Liaison Twitter računu. To je velika sprememba in korak naprej pri sporočanju posodobitev. Pričakujemo, da se bo takšen pristop nadaljeval in da bo postal stalnica.
Zato bodite na preži, da česa ne zamudite. Lahko pa to skrb prepustite nam. V naši marketinški agenciji za digitalni marketing skrbno sledimo vsem trendom in novitetam.
V kolikor vas zanima SEO optimizacija spletne strani nas kontaktirajte.
Želite našo ponudbo?
Več vsebin
Kaj je marketing in katere vrste marketinga poznamo?
Čas branja: 7 minut. V sodobnem poslovnem svetu je marketing ključnega pomena [...]
Kaj je napaka 404?
Čas branja: 5 minut. V digitalni dobi, ko je internet postal nepogrešljiv [...]
Kako narediti spletno stran? – 6 korakov
Čas branja: 5 minut. V sodobnem digitalnem svetu je imeti spletno stran [...]
Cena izdelave spletne strani – sami ali z nami?
Čas branja: 4 minute. V digitalni dobi, ko postaja spletna prisotnost temeljni [...]
SEO optimizacija in 4 ključne stvari, ki jih morate vedeti
Čas branja: 10 minut. SEO optimizacija, ali optimizacija spletnih strani, je postopek [...]
Digitalni marketing za promocijo in rast vašega podjetja v 9 korakih
Čas branja: 8 minut. Digitalni marketing je pomemben za mala, srednja in [...]
Pisanje člankov za SEO optimizacijo 101 – Navodila, kako napisati besedila, ki vas bodo izstrelila v vrh iskalnikov
Čas branja: 8 minut. Kazalo vsebine: V današnjem, hitro spreminjajočem se svetu [...]
10 učinkovitih orodij za digitalni marketing
Čas branja: 6 minut. Kazalo vsebine: Zagotovo ste že kdaj iskali digitalna [...]