Čas branja: 8 minut.
Kazalo vsebine:
- E-E-A-T princip
- Citiranje virov
- Avtor
- Fotografije
- Oblikovanje teksta in HTML elementi
- Povezovanje in video elementi
- Znaki zaupanja
- Pisanje in ključne besede
- Uporabniška izkušnja (UX)
- Mobilna optimizacija in optimizacija fotografij
- Meta podatki
V današnjem, hitro spreminjajočem se svetu digitalnega marketinga je pisanje člankov ključnega pomena za uspeh vaše spletne prisotnosti. V tem članku bomo raziskali, kako lahko E-E-A-T (Izkušnje, Eksperstvo, Avtoritativnost, Zaupanje) in SEO (Optimizacija spletnih strani za iskalnike) prispevata k pisanju vsebin, ki prinašajo rezultate. Prav tako bomo predstavili kaj je optimizacija člankov, primere uporabe teh načel in metod ter se dotaknili pomembnosti citiranja virov. Zvedeli boste kako se napišejo najboljši SEO članki.
1. E-E-A-T princip za pisanje člankov
E-E-A-T je akronim za experience, expertise, authoritativeness, trustworthiness = izkušnje, strokovnost, avtoriteta, zanesljivost, štiri ključne dejavnike, ki jih Google upošteva pri rangiranju vsebin na spletu. Izkušnje in strokovnost se nanašata na znanje in izkušnje avtorja članka, avtoritativnost na njegovo verodostojnost in priznanje s strani drugih strokovnjakov, zaupanje pa se nanaša na zanesljivost in točnost informacij, ki jih avtor posreduje. Raziskava podjetja SEMrush je analizirala več kot 600 tisoč iskalnih poizvedb in ugotovila, da ima visoka E-E-A-T ocena močno povezavo z višjim uvrščanjem v spletnih iskalnikih. 45% spletnih strani, ki so se uvrstile na prvo stran rezultatov iskanja je bilo ocenjenih kot visoko E-E-A-T. (SEMRush, https://www.semrush.com/).
Primer:
Če ste vrhunski blogger v marketinški agenciji, morate za pisanje člankov na temo digitalnega marketinga zagotoviti, da ste vi ali vaši sodelavci strokovnjaki na tem področju, z ustreznimi izkušnjami in znanjem. Prav tako je pomembno, da svojo avtoritativnost pokažete z referencami, navedbami in povezavami do drugih strokovnjakov, ter se zanesete na zanesljive in točne informacije.
2. Citiranje virov
Citiranje virov je ključnega pomena za pisanje člankov, ki so verodostojni in izkazujejo zaupanje. S povezavo do zanesljivih virov lahko pokažete, da ste raziskali temo in se zanesli na strokovna mnenja.
Primer:
Pri pisanju članka o učinkovitosti digitalnega oglaševanja na družbenih omrežjih lahko navedete študijo, ki jo je objavil ugleden vir, kot je HubSpot:
“Po podatkih HubSpota so podjetja, ki uporabljajo družbena omrežja za digitalno oglaševanje, dosegla za 24 % večjo stopnjo konverzije kot tista, ki se osredotočajo zgolj na tradicionalne metode oglaševanja (HubSpot, 2021, https://blog.hubspot.com/).“
3. Avtor
Pri pisanju kakovostnih vsebin je pomembno, da se avtor predstavi v avtoritativni obliki, kar
pokaže njegovo strokovnost in izkušnje na področju. Predstavitev avtorja z navedbo njegovih dosežkov, izobrazbe in izkušenj lahko pripomore k večji verodostojnosti članka. Na spletnih straneh je bilo ugotovljeno, da so bile informacije bolj verodostojne, kadar so vključevale informacije o strokovnosti avtorja:
“Povprečni čas, porabljen na strani, se je povečal za 19%, če je imel avtor osebno fotografijo, njegov položaj in biografijo (Nielsen Norman Group, https://www.nngroup.com/).“
Primer:
Na dnu SEO besedila o digitalnem marketingu lahko napišete:
“Avtor tega članka, Janez Novak, je direktor uspešne marketinške agencije z več kot 10 let izkušenj na področju digitalnega marketinga. Je diplomant Ekonomsko-poslovne fakultete v Mariboru in certificiran Google Ads strokovnjak.“
4. Fotografije
Fotografije so pomemben element kakovostnih vsebin, saj lahko pojasnijo in obogatijo SEO besedila ter izboljšajo uporabniško izkušnjo. Pri uporabi fotografij je pomembno, da so velikosti približno 100 kB in da so prikazane v originalni velikosti, kot so v članku.
Primer:
V članku o trendih na področju digitalnega marketinga lahko uporabite fotografijo, ki prikazuje statistične podatke o rasti oglaševanja na družbenih omrežjih. Fotografija naj bo optimalne velikosti in kakovosti ter naj bo pripisana ustrezno.
5. Oblikovanje teksta in HTML elementi
Za dobro berljivost in privlačnost članka je pomembna optimizacija člankov, kar pomeni, da uporabljate različne oblikovne elemente, kot so odebelitev, podčrtanje, poševnica (italic) in barvanje teksta. SEO članki prav tako lahko vsebujejo HTML elemente, kot so oštevilčeni seznami, vrstični seznami, citati, narekovaji, tabele in drugi.
Primer:
Za pisanje SEO člankov lahko uporabite odebeljen tekst za poudarjanje ključnih besed, oštevilčene sezname za predstavitev korakov optimizacije in citate za navedbo strokovnih mnenj.
6. Povezovanje in video elementi
Notranje in zunanje povezave ter video elementi lahko izboljšajo uporabniško izkušnjo in pripomorejo k boljšemu razumevanju vsebine. Vključite povezave do drugih relevantnih člankov na vaši spletni strani ali do zanesljivih zunanjih virov. Vstavite YouTube videoposnetke ali zemljevide, ki pojasnjujejo in dopolnjujejo vsebino.
Primer:
V članku o najboljših praksah za uporabo družbenih omrežij v digitalnem marketingu lahko vključite povezave do drugih člankov o učinkovitosti oglaševanja na Facebooku ali Instagramu. Prav tako lahko vstavite YouTube videoposnetek z nasveti strokovnjakov za uspešno oglaševanje na družbenih omrežjih.
7. Znaki zaupanja
Vključitev znakov zaupanja, kot so certifikati, nagrade ali članki v priznanih publikacijah, lahko poveča verodostojnost vaše spletne strani in SEO besedila. To bo pomagalo uporabnikom zaupati vam in vašim informacijam ter povečati vašo avtoritativnost na področju.
Primer:
V članku o digitalnem marketingu lahko navedete, da je vaša marketinška agencija prejela nagrado za najboljše digitalno oglaševalsko akcijo leta, ali pa povezavo do članka, ki govori o vašem uspehu na ugledni spletni strani.
8. Pisanje in ključne besede
Kakovostno pisanje člankov zahteva enostavnost, jasnost in učinkovito uporabo ključnih besed. Razdelite članek na podnaslove in podpoglavja, da olajšate branje in razumevanje. Uporabite glavne ključne besede, long tail (daljše fraze, ki so manj iskane in manj konkurenčne) in short tail (krajše, bolj splošne fraze, ki so pogosteje iskane in bolj konkurenčne) ključne besede, da izboljšate vidnost vaše vsebine v iskalnikih.
Primer:V članku o digitalnem marketingu lahko uporabite ključne besede, kot so “vsebinski marketing”, “družbena omrežja”, “SEO” in “PPC”, ter vključite dolgi rep ključnih besed, kot so “kaj je vsebinski marketing” ali “najboljše prakse za uporabo družbenih omrežij”.
9. Uporabniška izkušnja (UX)
Za zagotavljanje dobre uporabniške izkušnje je pomembno, da SEO članek vsebuje berljivo besedilo, privlačne fotografije in čisto postavitev. Struktura članka naj vključuje uvod, jedro in zaključek, z več podpoglavji za lažje branje. Po podatkih iz raziskave NNGroup, imajo uporabniki slabše razumevanje vsebine, če je oblikovana slabo, kot pa če bi bila oblikovana dobro. Na primer, 94 % uporabnikov je navedlo, da imajo slabšo uporabniško izkušnjo, če so na spletni strani slabo oblikovane povezave, besedilo in grafika. (Nielsen Norman Group, https://www.nngroup.com/articles/how-users-read-on-the-web/).
Primer:V članku o digitalnem marketingu naj bo uvod, ki predstavi pomen digitalnega marketinga, jedro, ki podrobneje razloži različne aspekte, kot so SEO optimizacija, oglaševanje na družbenih omrežjih in e-poštni marketing, ter zaključek, ki povzame ključne točke.
10. Mobilna optimizacija in optimizacija fotografij
Optimizacija za mobilne naprave in optimizacija fotografij sta pomembna dejavnika pri zagotavljanju dobre uporabniške izkušnje. Poskrbite, da je vaša spletna stran prilagojena za ogled na mobilnih napravah in da fotografije ne presegajo 100 kB, kar omogoča hitrejše nalaganje strani. Uporabite ustrezne opise fotografij, alternativne opise (alt opise), nazive fotografij in vire, za večjo dostopnost in vidnost vsebine.
Primer:V članku o digitalnem marketingu uporabite fotografijo z naslovom “seo-strategija”, ki prikazuje diagram uspešne SEO strategije. Dodajte alt opis, kot je “Diagram SEO strategije”, in navedite vir fotografije, če je potrebno.
11. Meta podatki
Meta podatki, kot so meta opisi, meta naslovi, glavni ključni pojmi, naslovi strani in opisi strani, igrajo pomembno vlogo pri izboljšanju vidnosti vaše vsebine v iskalnikih zato poskrbite, da bo vse našteto vključeno v pisanje člankov. Skrbno oblikujte te elemente, da zagotovite, da so informativni, privlačni in vsebujejo ustrezne ključne besede. Na spletni strani Search Engine Journal so objavili SEO članek, ki navaja, da lahko izboljšanje meta opisov vodi do 5,8-odstotnega povečanja stopnje klikov (click-through rate) na vašo spletno stran. (Search Engine Journal, https://www.searchenginejournal.com/).
Primer:
V članku o digitalnem marketingu lahko uporabite meta naslov, kot je “Najboljše strategije digitalnega marketinga za rast vašega podjetja”, in meta opis, kot je “Odkrijte učinkovite strategije digitalnega marketinga, ki vam bodo pomagale povečati prodajo, izboljšati vidnost v iskalnikih in pridobiti nove stranke.”
Pisanje člankov naj zajema uporabo E-E-A-T in SEO načel. Ustvarjanje kakovostnih vsebin je ključna za uspešno spletno prisotnost in doseganje želenih rezultatov. Če želite ustvariti privlačne, verodostojne in optimizirane vsebine za vaš SEO članek, upoštevajte zgoraj navedene smernice, vključno s citiranjem virov, predstavitvijo avtorja, uporabo fotografij in oblikovanjem teksta ter povezovanjem in video elementi. Ne pozabite tudi na uporabniško izkušnjo, mobilno optimizacijo in optimizacijo fotografij ter meta podatke. Z uporabo teh načel in tehnik boste zagotovili, da bodo vaše vsebine privlačne, berljive in učinkovite pri doseganju vaših ciljev na področju digitalnega marketinga.
Viri in literatura:
- Patel, Neil. “The Beginner’s Guide to Online Marketing” (https://neilpatel.com/what-is-online-marketing/)
- “The Ultimate Guide to Using Images in Your Content Marketing” na spletni strani HubSpot (https://blog.hubspot.com/marketing/guide-using-images-in-content-marketing)
- “HTML elementi” na spletni strani W3Schools (https://www.w3schools.com/html/html_elements.asp)
- “How to Make Video an Effective Part of Your Digital Marketing Strategy” na spletni strani Forbes (https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2020/04/06/how-to-make-video-an-effective-part-of-your-digital-marketing-strategy/?sh=45c276157e58)
- “Optimizacija vsebine: Kako uporabljati ključne besede za SEO” na spletni strani Moz (https://moz.com/learn/seo/on-page-factors)
- “SEO Copywriting: How to Write Content for People and Optimize for Google” na spletni strani Yoast (https://yoast.com/seo-copywriting/)
- “Mobilna prijaznost” na spletni strani Google Developers (https://developers.google.com/search/mobile-sites/)
- “What Are Meta Tags?” na spletni strani Moz (https://moz.com/learn/seo/meta-description)
- “The Ultimate Guide to Meta Descriptions That Will Get You Clicks” na spletni strani Neil Patel (https://neilpatel.com/blog/meta-description-magic/)
- “Meta tags that Google understands” na spletni strani Google Support (https://support.google.com/webmasters/answer/79812?hl=en)
- “Trust Signals” na spletni strani WordStream (https://www.wordstream.com/blog/ws/2017/03/27/trust-signals)
Želite našo ponudbo?
Več vsebin
Razlika med Search Engine Optimisation (SEO) in Search Engine Marketing (SEM)
Zakaj vaše off-site SEO strategije ne delujejo?
Kaj je On-site optimizacija, zakaj je pomembna in kaj vse zajema?
Google Tag Manager – vpliv na hitrost spletne strani in SEO
Kaj je marketing in katere vrste marketinga poznamo?
Kaj je napaka 404?
Kako narediti spletno stran? – 6 korakov
Cena izdelave spletne strani – sami ali z nami?