Čas branja: 18 minut.
Kazalo vsebine:
- Kako deluje SEO optimizacija?
- Avtoriteta domene vašega spletnega mesta
- Vsebinski marketing
- Podvojene – kopirane vsebine
- Kaj so povratne povezave in kako jih pridobimo – gradimo
- Kaj je digitalni PR?
- ON SITE optimizacija vsebin in Blog
- Hitrostna optimizacija
- Kaj so META podatki?
- Raziskava ključnih besed
- SEO – tehnični
- Preusmeritve napak 404
- SITEMAP – zemljevid spletnega mesta
- Vpliv družbenih medijev na SEO
- Razlika med organskim SEO in plačljivim oglaševanjem na klik (PPC)
- Koliko SEO optimizacija stane?
- Zaključek
Kako deluje SEO optimizacija?
SEO je sklop postopkov, ki pomenijo optimizacijo za iskalnike. SEO je storitev, ki se izvaja za izboljšanje vidnosti in zaupanje vaše spletne strani ali trgovine.
Večja kot je vidnost vaše strani pri iskanju v iskalnikih za izbrane ključne besede, ki so pomembne in se navezujejo na vašo panogo, podjetje, storitev…, več obiska boste imeli na vašem spletnem mestu. V praksi to pomeni več novih ali ponovnih strank.
Google in ostali iskalniki uporabljajo »robote« za brskanje oz. »skeniranje« vsebin po celotnem svetovnem spletu – internetu, ter razvrščanju v indeks. Na podlagi algoritmov in ostalih faktorjev razvrščajo spletne strani v rezultatih med iskanji, kadar v iskalnik vnesete iskane izraze – besede. Spletna stran ali trgovina se bo uvrstila med rezultati višje v kolikor bo narejena po SEO standardih za iskalnike, kar pomeni, da je zmožna prikazovati relevantno vsebino za iskane izraze. Najvišje se bodo uvrščala tista spletna mesta, ki uporabnikom ponudijo najbolj relevantne informacije, ki so vezane na njihova iskanja in seveda tista, ki so narejena po najboljših SEO praksah.
SEO optimizacija spletnih strani omogoča, da se vaša stran uvrsti višje med rezultati iskanj. To dosežemo s kvalitetnimi vsebina, urejenimi metapodatki, prilagodljivostjo spletne strani različnim velikosti zaslonom (mobile friendly) in ostalimi dobrimi praksami, ki doprinesejo k kvalitetni SEO optimizaciji vašega spletnega mesta.

Avtoriteta domene vašega spletnega mesta
Cilj SEO optimizacije je večja vidnost, prepoznavnost s katero dosežete več obiska in prodaje. Pomemben faktor pri uvrstitvi je kredibilnost vaše domene.
To je merljiva kategorija oz. faktor, ki se meri napram konkurenci. Ocenjuje se v razponu od 0 do 100. Višja kot je vrednost vaše domenske avtoritete oz. faktorja, večja je verjetnost, da se bo vaše spletno mesto pojavilo med iskanji ali celo pojavilo na prvi strani med iskanji.
Obstaja mnogo SEO metod s katerimi dvigujemo, izboljšujemo in gradimo avtoriteto strani. V nadaljevanju članka jih bomo nekaj našteli.
- Spremljanje SEO pozicij uvrstitev med iskanji za vas pomembnih ključnih besed. Konkurenca ne počiva zato bodite vedno na preži.
- Preverite ali uporablja konkurenca ključne besede, ki jih vi ne.
- Spremljajte povratne povezave konkurence.
- Spremljajte konkurenco na vseh digitalnih kanalih in preverite, kje ste lahko boljši od njih.
Vsebinski marketing
Vsebina je še vedno poglavitni faktor za kvalitetno spletno mesto. V koliko vaše spletno mesto ne ponuja dovolj kvaliteten vsebine, ki informira, navdihuje in privlači obiskovalca ne boste zadržali na strani. Bolj dolgo kot se obiskovalec nahaja na vaši strani večja je verjetno, da ga pripravite oz. se odloči za konverzijo ali, da se bo vračal na vašo stran.
Pomembno je, da se vključujejo raznolike SEO vsebine, kot so blog, video vsebine, fotografije, grafike,…
Pomembni vidiki:
- Ustvarjajte vsebino, ki je kvalitetna in podaja relevantne informacije, ki jih vaša ciljna skupina išče. Pomembno je dobro načrtovanje vsebine ne glede na to ali jo ustvarjate za nove izdelke oz. storitve ali že obstoječe.
- Raziskava ključnih besed vam je v pomoč pri ustvarjanju vsebin, ki bodo zelo dobro optimizirane za iskanje.
- Ustvarjanje kvalitetnih povratnih povezav in spremljanje uspešnosti teh povezav.
Podvojene – kopirane vsebine
Edinstvena vsebina je nuja. Zato poskrbite, da ne boste kopirali vsebin ampak jih ustvarjali. Google vas lahko kaznuje z negativno indeksacijo v kolikor zazna kopirane vsebine.
In nasprotno, vas Google nagradi z visokimi ocenami spletnega mesta v koliko bo v vaših vsebinah prepoznal izvirne vsebine, ki obiskovalcem zagotavljajo kvaliteten vir informacij.
Kaj so povratne povezave in kako jih pridobimo – gradimo?
Na kratko povedano, je to povezovanje vašega spletnega mesta z ostalimi spletnimi mesti na način, da je vaša spletna stran omenjena na drugi kredibilni spletni strani. Povratne povezave imajo velik potencial pri uspešnosti SEO optimizacije. Večje število kvalitetnih povratnih povezav vpliva na izboljšanje uvrstitev pri zadetkih med iskanji. Dobra SEO strategija povratnih povezav dviguje avtoriteto vaše domene.
Razlog za učinkovitost povratnih povezav s stranmi z visoko avtoriteto v vaši panogi je, da iskalniki prepoznajo te aktivnosti kot pozitiven signal. En pozitiven učinek povratne povezave je, da se del avtoritete spletne strani s katero se povežete oz. na kateri ste omenjeni prenese na vašo domeno drugi pozitiven učinek pa je, da dobite s te strani obisk na vašo stran.
Včasih je veljajo, da je količina povratnih povezav najbolj koristen faktor. Sedaj to več ne velja. Bolj kot kvantiteta je pomembna kvaliteta povratnih povezav. Slabe povratne povezave lahko celo negativno vplivajo na vaš SEO.
Pred začetkom gradnje povratnih povezav si zastavite naslednja vprašanja:
- Katere cilje želite doseči s SEO?
- Na katera spletna mesta ciljam?
- Kako močna je avtoriteta domen spletnih mest na katera ciljam?
- Ali so relevantne za mojo panogo?
- Ali ste že povezani s stranjo na kateri bi objavili vašo povezavo ?
- Imate možnost sledenja povezave?
- Ali moja konkurenca uporablja povratne povezave?
- Kako lahko pred gradnjo povratnih povezav izboljšam SEO pozicioniranje in gradnjo prestavim na kasnejši čas.
Kaj je digitalni PR?
Digitalni PR je strategija trženja s katero podjetja povečujejo spletno prisotnost. Vključuje povezave z novinarji, blogerji in vplivneži za pridobitev kvalitetnih povratnih povezav.
Digitalni PR je na nek način podoben klasičnemu PR-u z razliko, da se odpira možnost dosega občinstva na spletu, ter možnost ciljanja občinstva v kolikor to potrebujete.
On SITE SEO optimizacija vsebin in Blog
Brez ustreznih vsebin na vaši spletni strani ne boste mogli zadržati obiskovalcev in jim ponuditi relevantnih informacij. Zraven tega ne pričakujte, da bo Google vašo stran uvrščal visoko med iskanji. Zato je ključno, da vsebino obogatite s ključnimi besedami, ki najbolj opredelijo vašo dejavnost.
Ne glede na to ali gre za vašo spletno stran, ki ponuja storitve ali za spletno trgovino so relevantne in kvalitetne vsebine ključnega pomena. Obstajajo smernice, ki pravijo da je za posamezno kategorijo potrebno imeti vsaj 2000 – 3000 besed oz. več od konkurence. Vendar ni vse v kvantiteti. Kvalitetna SEO vsebina je lahko vaš zaveznik pri podajanju relevantnih informacij in uvrščanju visoko med iskanji.
Blog je odlično orodje za gradnjo kredibilnosti blagovne znamke. Z vsebinami lahko na zanimiv in informativen način predstavljate vašo dejavnost. Objave tudi omogočajo gradnjo povezav znotraj vaše spletne strani. Spremljate lahko katere vsebine na Blogu so tiste, ki pritegnejo obiskovalce in jim na podlagi tega nudite tiste vsebine, ki jih zanimajo.
Hitrostna optimizacija
Zagotavljanje odličnega delovanje vašega spletnega mesta je bistveno za vidnost pri pozicijah med iskanji. Optimizacija kode, slik in kvalitetno gostovanje – strežnik je pomemben vidik SEO optimizacije.
Google navaja, da se bodo mobilnim napravam prilagojene spleten strani, ki se hitreje nalagajo prikazujejo razvrščale višje med zadetki od tistih, ki ne zagotavljajo optimalnega prikaza na mobilnih napravah. V praksi to pomeni, da če se vam spletna stran na mobilnih napravah nalaga počasi in ali se ne prikazuje pravilno, da je čas za ukrepanje.
Pri optimizaciji spletne strani se lahko izvajajo različne tehnike:
- Zagotovljeno kompresiranje
- Zmanjševanje CCS (Minify CSS)
- JavaScript
- HTML
- Odstranitev virov blokiranja JavaScript
- Uporaba predpomnilnika brskalnikov
- Izboljšanje odzivnosti strežnika
- Optimizacija video in foto vsebin
V nekaterih primerih svetujemo uporabni servisov za distribuiranje vsebin (CDN), ki poskrbijo za optimalno in hitro nalaganje spletnega mesta.
Kaj so META podatki in zakaj so pomebni za SEO?
Meta podatki se shranjujejo oz. nahajajo v HTML kodi spletne strani in posredujejo vsebine iskalnikom. Meta podatki in oznake se lahko urejajo s CMS – om in prispevajo k uspešnosti SEO optimizacije. Meta oznake so povzetki teksta nevidni uporabnikom, ki povzamejo ključne elemente vsebine znotraj vaše strani.
Meta oznake morajo vsebovati ciljne ključne besede.
Za SEO pomembni META elementi so:

- META naslov – kratek opis, povzetek spletne strani…
- META opis – omogoča, da z 160 znaki strnete in povzamete glavne povzetke strani, ki jih želite prikazati uporabnikom
- META robots – s to funkcijo lahko Google iskalniku določite ali indeksira stran ali ne in ali jo spremlja ali ne.
- META viewport – upravljanje in zagotavljane pravilnega prikazovanja spletne strani za mobilne naprave.
Za vsako stran lahko nastavimo oz. vplivate katera fotografija se bo prikazala na socialnih medijih ( Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest,…) v primeru deljenja strani.
Raziskava ključnih besed za SEO
Raziskava ključnih besed je temelj SEO optimizacije. Z raziskavo pridemo do spoznanj katere ključne besede ali besedne zveze uporabniki vnašajo v iskalnike – koliko je iskanj za posamezno ključno besedo. Besedila lahko pripravite tako, da smiselno vnesete tiste ključne besede, ki so bolj iskane in relevantne za vašo dejavnost oz. temo vsebine. Pozorni morate biti, da se ključne besede ne kopičijo in da besedilo ostane smiselno in kvalitetno. V nasprotnem lahko dosežete negativni učinek.
Pri raziskavi ključnih besed gledamo sledeče parametre:
- Obseg iskanja – število mesečnih iskanj za izbrane ključne besede in besedne zveze. Pozorni morate biti tudi na besedne zveze, ki nimajo veliko iskanj vendar zaradi relevantnosti prav tako pozitivno vplivajo na SEO.
- Ključne besede, ki vašo konkurenco uvrščajo visoko med organskimi zadetki. Preverite kako in s katerimi ključnimi besedami jim je to uspelo. Preverite zakaj je njim uspelo in vam ne.
- Ključne besede s katerimi se že pozicionirate – preverite ali lahko še na kakšen način izboljšate pozicije.
- Ne pozabite, da morajo biti ključne besede vedno ustrezne in relevantne za vašo storitev ali izdelek. Pri ustvarjanju vsebine morate vedno imeti v mislih kvaliteto vsebine za uporabnike in hkrati zagotavljati vključenost ključnih besede oz. skrbeti za optimizacijo besedišča. V nasprotnem bo vaš trud zaman.
SEO – tehnični
Tehnična brezhibnost spletnega mesta je prav tako pomemben faktor SEO aktivnosti. Google višje razvršča spletne strani, ki nimajo napak. Med te uvrščamo nedelujoče povezave – napaka 404 ali preveč preusmeritev. Z zagotavljanjem tehnične brezhibnosti zagotovimo organsko rast strani in dobro uporabniško izkušnjo. Nekatere pogostejše napake, ki se dogajajo so težave z iskanjem po vsebini, ki jo povzroča datoteka robots.txt ali napačne oz. neučinkovite nastavitve CMS – a.
Spletnim stranem, ki se nalagajo počasi ( 15 sekund ali več) lahko Google prepreči indeksiranje in s tem uvrščanje med zadetke pri iskanjih.
Preusmeritve napak 404
Vsaka povezava mora najti pot do prave vsebine. Če ste namerno ali nenamerno izbrisali stran in na Googlu še obstaja indeksirana povezava je potrebno zagotoviti, da se ta povezava preusmeri na novo relevantno ustvarjeno spletno stran.
SITEMAP – zemljevid spletnega mesta
Z izdelavo zemljevida spletnega mesta Googlu omogočite, da razume katera vsebina je na vaši spletni strani in katere strani imajo prioriteto pri iskanju. Izdelava zemljevida ni pogoj za indeksiranje. V kolikor pa imate novo spletno stran, brez velikega števila povratnih povezav je pa urejen zemljevid spletnega mesta koristna pomoč Googlu pri indeksiranju vaših strani. Prav tako je koristno urediti zemljevid pri obsežnih spletnih straneh.
Google Search Console je orodje kamor se namesti zemljevid spletnega mesta, hkrati pa to orodje omogoča spremljanje napak kot so podvojeni URL naslovi, napake v indeksiranju strani, napačni prikazi na mobilnih napravah, neindeksirane video vsebine, osnovne analitike in ostale napredne funkcije.
Vpliv družbenih medijev na SEO
Ali socialni mediji pomagajo pri SEO?
Čeprav iskalniki lahko preiskujejo strani na družbenih platformah ni mogoče trditi, da prispevajo k organski uvrstitvi vašega spletnega mesta.
Zagotovo pa angažiranje na družbenih medijih ugodno posredno vpliva na vašo SEO uspešnost. S kvalitetnimi objavami gradite prepoznavnost vaše blagovne znamke ali podjetja, ki ima pozitiven vpliv na ciljno publiko. Posledica tega je lahko povečana avtoriteta vaše domene, več povratnih povezav in drugih faktorjev, ki lahko vplivajo na organsko pozicijo spletne strani.
Za povečanje obsega vsebin, ki jih ustvarjate na spletni strani so družbena omrežja zelo priročni mediji. Hkrati pa lahko družbene medije izkoristite, da jih preusmerite na vašo spletno stran.
Prisotnost videoposnetkov na spletni strani, Google pozitivno nagrajuje. Preiskal bo video vsebine, ki jih gostite na YouTube kanalu in jih vključil v organske rezultate iskanj. Na strani z videoposnetki bi morali poskrbeti za povezave do svojega spletnega mesta. Ne pozabite, da je YouTube velik lasten iskalnik z milijardami obiskovalcev oziroma gledalcev, zato ne spreglejte te priložnosti, ki sem vam ponuja.
Razlika med organskim SEO in plačljivim oglaševanjem na klik (PPC)
SEO in PPC sta kot jabolko in hruška. SEO temelji izključno na »brezplačni« storitvi, ki jo ponuja Google in je končni cilj čim višja uvrstitev med organskimi zadetki iskanj in posledično pripeljati obiskovalce na vašo spletno stran.
Pogoj, da se to zgodi pa je potrebno slediti dobrim SEO praksam in pravilom, ki zagotavljajo, da bodo iskalniki vašo spletno stran razvrščali visoko. Ne glede na Google algoritme in njihove vsakoletne posodobitve je pomembno, da sledite strategiji, ki prinaša pozitivne rezultate kateri pa se ne bodo pokazali čez noč. SEO optimizacija je proces, ki svoje rezultate pokaže v času več mesecev in je tek na dolge proge.
Dolgoročno pa to pomeni finančno ugodno pridobivanja obiskovalcev na vašo spletno stran. Po začetnem angažiranju in v kolikor ste upoštevali vse ključne vidike dobrih praks SEO optimizacije, je nadaljnje delo spremljanje pozicij in njihovo vzdrževanje oz. nadgrajevanje.
PPC plačilo na klik je prikazovanje oglasov na vrhu iskalnih rezultatov. S plačilom oglasov, si zagotovite klike na vaše spletno mesto. Z vzpostavitvijo oglasov je učinek takojšen. To je osnovna razlika med PPC in SEO. PPC oglaševanje vam omogoča ciljano oglaševanje, recimo specifične demografske kategorije in na ta način pritegnete točno določeno ciljno publiko. Za zadovoljivo dosego cilja pa se lahko PPC izkaže kot drag – predvsem v določenih zelo konkurenčnih panogah. Več kot ima panoga konkurence dražje so zakupljene ključne besede oz. oglaševanje.
Tako SEO ko PPC imata svoje zakonitosti, specifike in prednosti, zato je smiselno v tržne strategije vključiti in izkoristiti obe možnosti.
Koliko SEO optimizacija stane?
Cena za SEO je odvisna od večih dejavnikov, ki so potrebni za dosego in popolni izkoristek, ki ga ponuja SEO optimizacija. Dejavniki, ki se upoštevajo vključujejo vaš trenutni položaj na trgu, kvaliteta in starost vaše spletne strani ali trgovine, velikosti in kvaliteto SEO dela vaše konkurence, ter zahtevnosti ključnih besed oz. besednih zvez na karete boste ciljali.
V kolikor ste podjetje, ki se na spletu na novo prisotni in imate omejena sredstva vam priporočano, da določite za vas sprejemljiv mesečni znesek za obdobje 12 – tih mesecev.
V kolikor ste na trgu in spletu že uveljavljeno podjetje predlagamo, da ugotovite znesek v okvirju od – do. Na ta način vam lahko predlagamo dve različni strategiji in se na podlagi tega odločite, kaj bi bilo za vas najbolj primerno.
Kar pa lahko zagotovo trdimo je dejstvo, da se bi moral SEO izvajati konstantno. SEO optimizacija se ne bi nikoli smela prekinjati. Samo strategije se prilagodijo. Googlovi algoritmi nagrajujejo doslednost in konstantnost. Več SEO dela se opravi boljši so rezultati in hitreje boste presegli konkurenco.
Priporočamo, se odločite za takšno SEO strategijo, ki vodi do rezultatov. Nima smisla plačevati, če niso vidni učinki ali če vaš budget ni dovolj visok, da bi marketinška agencija lahko v okviru tega opravila kvalitetno delo.
Bodite pozorni na to, da agencija, ki vam izvaja SEO razume kaj si lahko privoščite, bi pa da razumete kaj je v teh okvirjih vam dosegljivo.
Če ne veste kakšen budget bi bil primeren za vaše podjetje za SEO optimizacijo, se o tem odkrito pogovorite z agencijo. Na ta način se izognete, da vam marketinška agencija pripravi ponudbo, ki vam ni dosegljiva, ter se hkrati izognete izgubi časa, ki ste ga porabili za ponudbo, ki vam ni sprejemljiva.
ZAKLJUČEK
Vsaka SEO optimizacija potrebuje strategijo. Vso delo se ne more izvesti naenkrat, zato je potrebno smiselno razporediti prioritete dela.
Ne glede na to ali ste na začetku podjetniške poti ali že uveljavljeno podjetje predlagamo, da je SEO optimizacija v vaših načrtih proračuna za digitalni marketing.
Izberite agencijo s katero se boste ujeli v komunikaciji, ki je ključnega pomena, da boste slišani pri vaših željah in pričakovanjih ter, da boste razumeli agencijo s kakšnim pristopom lahko zastavljene cilje.
Če ste se prebili do zaključka tega članka in ste ugotovili, da potrebujete SEO optimizacijo vas prosimo da nas kontaktirate. Odgovoril vam bo naš SEO strokovnjak Alex in preveril kaj lahko naredimo za vas.
Prijavite se na e-novice
Nič spama samo novice in nasveti iz sveta digitalnega marketinga.
Več vsebin
SEO optimizacija in 4 ključne stvari, ki jih morate vedeti
Čas branja: 10 minut. SEO optimizacija, ali optimizacija spletnih strani, je postopek [...]
Avg
Digitalni marketing za promocijo in rast vašega podjetja v 9 korakih
Čas branja: 8 minut. Digitalni marketing je pomemben za mala, srednja in [...]
Maj
Pisanje člankov za SEO optimizacijo 101 – Navodila, kako napisati besedila, ki vas bodo izstrelila v vrh iskalnikov
Čas branja: 8 minut. Kazalo vsebine: V današnjem, hitro spreminjajočem se svetu [...]
Maj
10 učinkovitih orodij za digitalni marketing
Čas branja: 6 minut. Kazalo vsebine: Zagotovo ste že kdaj iskali digitalna [...]
Apr
SEO v nadaljevanju leta 2023 in kakšen bo vpliv sprememb?
Čas branja: 6 minut. Kazalo vsebine: Pozdravljen Chat GPT. Prosim napiši strokoven [...]
Apr
Prenova spletne strani – kdaj je pravi čas?
Čas branja: 6 minut. Kazalo vsebine: Trend naraščanja uporabnikov spleta je še [...]
Feb
Kaj je SEO optimizacija (Search Engine Optimisation)?
Čas branja: 18 minut. Kazalo vsebine: Kako deluje SEO optimizacija? SEO je [...]
Okt
Kako spletna stran neprilagojena za mobilne naprave lahko škodi vašemu poslovanju
Čas branja: 4 minute. Že vrsto let je brskanje po spletnih straneh [...]
Jul