Digitalni marketing – vodič za podjetja v letu 2023

Čas branja: 14 minut.

Več kot polovica svetovne populacije, koristi internet v vsakdanjem življenju. Uporabljajo ga za iskanje informacij, izobraževanje, poslovanje, rezervacije storitev in spletno nakupovanje.

Navade kupcev v primerjavi z zadnjim desetletjem so se močno spremenile, zato je pričakovati, da bodo digitalne tehnologije temeljito spremenile način poslovanje podjetij po svetu in seveda tudi pri nas.

Digitalni marketing je postal ne samo sestavni temveč kar ključni del trženja podjetij vseh velikosti. V današnjem času se kupci v večini primerov za vse svoje potrebe obračajo na internet zato postaja jasno, da je želeno rast in izstopanje na trgu več ali manj mogoče doseči le z digitalnim marketingom.

Kaj pravzaprav je digitalni marketing? Katere so njegove ključne prednosti in zakaj ima danes osrednjo vlogo pri doseganju poslovne uspešnosti in rasti?

Odgovore na ta vprašanja vam ponujamo v našem vodniku digitalnega trženja za podjetja.

Kaj je digitalni marketing?

Digitalni marketing, znan tudi kot internetni marketing, predstavlja marketinške aktivnosti, ki se izvajajo preko spletnih kanalov in elektronskih naprav.

V preteklosti je bil osrednji oglaševalski medij radio, za njim televizija, nato pa so počasi a vztrajno glavno vlogo začele prevzemati elektronske naprave. Digitalne tehnologije in digitalni marketing so se v zadnjih dveh desetletjih eksponentno razvijale. Prišli smo do točke, kjer že skoraj 60% obiskov spletnih strani pride iz mobilnih naprav.

Eden od glavnih zaključkov, ki jih iz tega lahko naredimo, je ta, da je potrebno poslovanje in marketinške strategije prilagoditi zahtevam sedanjega trga in navad kupcev. Svoje marketinške napore je treba usmerjati glede na trenutno najučinkovitejši in najdonosnejši kanal. Med te zagotovo sodi digitalni marketing.

Poleg tega, da vas pripelje na internet, kjer potrošniki danes porabijo veliko časa, vam digitalni marketing omogoča, da dosežete svojo ciljno publiko in ne splošno populacijo, kot je to običajno s tradicionalnim marketingom.

Zraven vsega internetni marketing omogoča natančno spremljanje in merjenje rezultatov marketinških aktivnosti. Na ta način lahko oglaševalci ugotovimo, koliko in katere aktivnosti se izplačajo. Radio, televizija, tiskani mediji in drugi tradicionalni marketinški kanali tega v takšni meri ne omogočajo.

Lahko rečemo, da čeprav imata digitalni marketing in tradicionalno oglaševanje isti cilj – doseči potrošnike in prodati – digitalni marketing ta cilj lahko doseže na veliko bolj merljiv in učinkovit način kot tradicionalni marketinški kanali.

Glavni digitalni marketinški kanali in strategije

Poglejmo  nekaj glavnih tržnih kanalov in strategij, ki se uporabljajo v digitalnem trženju:

Izdelava spletnih strani

Spletna stran je vaše ogledalo v digitalnem svetu in osrednje mesto, kjer lahko uporabniki izvejo verodostojne informacije o vašem podjetju, storitvah oziroma izdelkih, ki jih ponujate. Ker je odraz vašega podjetja v spletu in pogosto prvi stik s potencialnimi kupci, mora biti vaša spletna stran uporabna, nuditi kvalitetno vizualno podobo vaše blagovne znamke in zagotavljati vrhunsko uporabniško izkušnjo.

PPC oglaševanje s plačilom na klik

PPC (Pay Per Click) oglaševanje je zelo učinkovito in merljivo orodje oglaševanja s katerim lahko hitro dosežete potencialne stranke in plačate samo takrat ko nekdo klikne na vaš oglas. Prepoznavnejše oglaševalske platforme, ki ponujajo PPC oglaševanj so Google Ads, Facebook, YouTube, LinkedIn.

SEO optimizacija

SEO (Search Engine Optimization) optimizacija za spletne iskalnike je tržna strategija optimizacije spletne strani, ki doprinese uvrstitve na vrh med rezultati iskanja v spletnih iskalnikih, kot so Google, Bing, itd… Optimizacija omogoča potencialnim strankam, da hitreje najdejo vaše podjetje med iskanji v povezavi z vašimi izdelki ali storitvami. Le kdo si ne želi biti na prvi strani Googla?

Oglaševanje na družbenih omrežjih

Trženje na družbenih omrežjih ali trženje na socialnim omrežjih je namenjeno izgradnji in krepitvi vaše blagovne znamke z objavljanjem relevantnih in aktualnih vsebin na družbenih omrežjih.
Preko socialnih omrežij lahko izobražujete uporabnike o svojem poslovanju, delite izkušnje zadovoljnih strank in gradite zaupanje z bolj osebnimi objavami o vsakdanjem življenju vašega podjetja, članih ekipe, neformalnih druženjih in podobno. Zaradi tega so idealen kanal za ustvarjanje zaupanja s potencialnimi strankami in vzdrževanje komunikacije z obstoječimi strankami.

E-mail marketing

E-mail marketing omogoča promocijo storitev ali proizvodov, ter stalno komunikacijo z uporabniki preko elektronske pošte, bolj poznane kot newsletter.
Z e-mail marketingom lahko svojim uporabnikom ponudite ugodnosti in ekskluzivne popuste ki niso na voljo prek drugih kanalov ter z njimi delite najnovejše informacije o vašem podjetju in panogi, v kateri delujete. Na ta način lahko sestavite seznam zvestih naročnikov, ki bodo postali vaš dolgoročni vir potencialnih strank.

Influencer marketing

Vplivnostni marketing je v svetu že močno zaživel, vse bolj priljubljen pa je tudi pri nas. Gre za vrsto trženja, pri katerem blagovne znamke sodelujejo s tako imenovanimi vplivneži, to je ljudmi, ki imajo precejšnje število sledilcev na družbenih omrežjih, kot so Instagram, Tik Tok, Facebook, YouTube itd. Vplivneži imajo zgrajen odnos zaupanja z svojim sledilcem, da lahko vplivajo na njihove nakupne odločitve z deljenjem priporočil in mnenj o blagovnih znamkah, s katerimi sodelujejo.

Vsebinski marketing

Cilj vsebinskega marketinga je ustvariti kakovostno vsebino za vašo spletno stran, družbena omrežja in druge platforme, ki jih uporabljate kot del svoje marketinške strategije. Z zanimivo in uporabno vsebino boste pritegnili ciljno publiko, predstavili svojo strokovnost in strokovnost ter se pozicionirali kot avtoriteta na svojem področju.

Digitalni marketing – vpliv na nakupovalne navade

Vsako leto se število kupcev na spletu povečuje. V procesu digitalizacije se nakupovalne navade spreminjajo, zato ima internetni marketing vedno večjo veljavo in postaja ključno orodje za večino podjetij.

  • 93% internetnega prometa pride preko iskalnikov – Google, Bing, Yahoo (WebFX, SEO Statistics)
  • Preko dve milijardi ljudi je vsaj enkrat naredilo nakup preko spleta (Statista, E-commerce)
  • 67% uporabnikov mobitelov ima naloženo vsaj eno aplikacijo za nakupovanje (Smart Insights, Search engine marketing statistic 2022).

S pomočjo digitalnega marketinga, strategij in orodij, ki se vsakodnevno razvijajo in napredujejo imate možnost vplivati na potrošnike, da se odločijo za nakup pri vas ali za vašo storitev.

Mnoga podjetja se že poslužujejo digitalnim kanalom. Kljub temu obstaja še veliko takih, ki zaostajajo za trendi iz različnih razlogov. Nimajo časa posvečati pozornosti novim trendom, premalo znanja ali fokusiranje na samo eno vrsto marketinga.

Morda ste ravno zaradi enega izmed naštetih razlogov tukaj in prebirate ta članek. Morda ste zaznali spremembe, ki se dogajajo v svetu marketinga in navadah potrošnikov in iščete način kako stopiti v stik z njimi in izboljšati svoje poslovanje, ter postati konkurenčnejši.
V nadaljevanju  spoznajte kako digitalni marketing deluje in katere koristi lahko prinese vašemu poslovanju.

Kako deluje digitalni marketing?

Glede na to, da  se sodobni potrošniki vedno več poslužujejo online nakupovanju, da mnogo časa preživijo na internetu, ter da ga koristijo za prvi in kredibilen vir informacij, oglaševalcem ne preostane drugega kot, da sledijo tem trendom.

  • Vsebinskim marketingom s katerim informirate potrošnike o vaših produktih in storitvah, rešitvah, ki jih ponujate in informacijah iz vaše panoge.
  • SEO optimizacijo optimizirate vaše vsebin, spletno stran, spletno trgovino na način, da vas uporabniki spleta najdejo, ko iščejo vaše produkte, storitve ali informacije, ki jih podajate.
  • S socialnimi mediji delite vsebine s svojimi sledilci, morebitnimi bodočimi kupci in koristniki vaših storitev, ter gradite odnos zaupanj in kredibilnosti.
  • Plačljivim oglaševanjem kot so Google Ads, Facebook in Instagram oglaševanje, Youtube oglaševanje… Z vsemi temi platformami lahko oglašujete svoje produkte ali storitev, ter dosežete uporabnike pripravljene na nakup.
  • Z email marketingom ohranjate stik s svojo bazo kupcev oz. uporabnikov, ostajate v kontaktu z njimi in jim v njihove e-mail predale dostavljate rešitve za njihove potrebe.

Kombinacija vsega naštetega je prava pot do učinkovite in dobičkonosne marketinške strategije, ki lahko dolgoročno prinaša realne rezultate in vam pomaga pri širjenju poslovanja.

V nadaljevanju vam bomo predstavili kaj je potrebno za razvoj uspešne digitalne strategije, kako pristopiti in kaj so glavni koraki?

Kako ustvariti digitalno strategijo za uspešen digitalni marketing?

1. Določiti profil idealnega kupca

Prvo in osnovno pravilo vsake uspešne marketinške strategije je definirati ciljno publiko in idealnega kupca h kateremu bodo usmerjene vse vaše marketinške dejavnosti. Pri tem vam lahko pomaga raziskava trga, ankete in intervjuji kot tudi obstoječa baza uporabnikov.

Cilj je narediti profil idealnega kupca za katerega boste imeli podatke kot so lokacija, starost, interesi, konjički, povprečni prihodek, poklic in glavni izzivi s katerimi se vaš idealni kupec sreča ko gre za vaše storitve ali produkt.

2. Določitev marketinških ciljev

Ključno je natančno določiti cilje katere želite doseči z digitalno marketinško kampanjo, ker samo če poznate vaše cilje, boste lahko vedeli ali ste jih dosegli. Pri tem je pomembno, da so cilji zastavljeni jasno, merljivo in realno.
Nekateri cilj, ki jih lahko postavite so dvigovanje zaupanja vaše blagovne znamke, povečanje prodaje vaših produktov ali storitev, ohranjanje kupcev, povečanje prometa na spletni strani ali trgovini, itd…

3. Pregled digitalnih kanalov in orodij, ki jih koristite

Za uspeh vaših marketinških kampanj  je važno vedeti kaj deluje in kaj ne. Kateri digitalni kanali in strategije prinašajo najboljše rezultate in katere so mogoče nedobičkonosne. Predstavljate svojo blagovno znamko na najboljši možni način?  Izkoriščate vse potenciale, ki vam jih ponuja internet?

Da ne bi po nepotrebnem porabljali budget ali izpuščali kakšne izvrstne marketinške priložnosti, je pomembno narediti podroben pregled kanalov  na katerih vršite oglaševanje in orodij, ter ovrednotiti rezultate, ki ste jih z njimi dosegli. Takšen pregled je potrebno izvesti na vseh segmentih vaše on-line prisotnosti. Od spletne strani, vsebinah objavljenih na spletni strani, socialnih medijih, drugih on-line platformah, plačljivega oglaševanja in SEO optimizacije.

4. Pregled in načrtovanje plačljivih kampanj.

Potrebno je narediti temeljito analizo vseh trenutnih oglasov in kampanj, ter videti katere prakse so najuspešnejše.

Šele ko spoznate kateri oglasi in kampanje so vam prinesle največ klikov, povpraševanj, prodaje, uporabnikov, ter katere so vam pomagale doseči zadane poslovne cilje, lahko pridete do zaključka, kam usmeriti oglaševalski budget za dosego zadanih marketinških ciljev.

Če ste sledili tem korakom in imate razdelano strategijo digitalnega marketinga boste lahko povečali vašo učinkovitost in se osredotočili  na najbolj profitabilne digitalne kanale in strategije.

Prednosti digitalnega marketinga

Z branjem tega prispevka ste zagotovo že dobili vpogled v to koliko je digitalni marketing pomemben za poslovanje podjetij, ne glede na panogo in koliko ima prednosti napram klasičnim marketinškim kanalom.

Za konec bomo izpostavili nekaj najvažnejših:

Omogoča enakovredne možnosti podjetjem vseh velikosti

Ključna prednost digitalnega marketinga je v tem, da uporaba ni omejena samo na srednja in velika podjetja. V digitalnem marketingu je fokus na on-line prisotnosti oz. vidljivosti, doseganju ciljne publike in dobrem pozicioniranju v spletnih iskalnikih. Manjša podjetja  lahko s pomočjo digitalnega marketinga povečajo vidnost na internetu, ter na ta način konkurirajo večjim. Z dobro marketinško strategijo in izkušenimi strokovnjaki za digitalni marketing, lahko obvladujete svoje tržišče ne glede na velikost vašega poslovanja

Povečana vidnost s ciljanjem prave publike

S pomočjo digitalnega marketinga lahko znatno povečate svojo vidnost na internetu in s tem izpostavljenost vaši ciljni publiki oziroma idealnim kupcem. Z različnimi strategijami digitalnega marketinga, vaš produkt ali storitev se predstavi ravno tistim uporabnikom, ki vas želijo videti, oziroma tistim, ki že iščejo kar vi ponujate.

Ne glede na to ali uporabljate zelo natančno in ugodno PPC (Pay Per Click) oglaševanje s plačilom na klik ( Google Ads, Facebook Ads, YouTube,…) ali se posvečate SEO optimizaciji za iskalnike, boste med prvimi podjetji, ki jih vaše potencialne stranke vidijo, ter tako povečate promet in rast svojega posla.

Odlično razmerje med vložkom in izkupičkom

Vložki v digitalni marketing niso velika v primerjavi s tradicionalnim oglaševanje, kot so televizija, radio in plakati. Zaradi tega se lahko mala podjetja in startupi učinkovito oglašujejo praktično z neomejeno izbiro oglaševalskega budgeta.

Denar porabljen za digitalni marketing je dobra naložba. Zakaj? Ker zaradi predhodno naštetih razlogov – konkurenčni ste drugim ne glede na velikost podjetja saj ciljate kupce, ki bodo verjetno kupili vaš produkt ali koristili vašo storitev.

Viša prihodke

Uspešna strategija digitalnega marketinga rezultira v povečano število strank s tem pa tudi v povečane prihodke.

Vzemimo za primer družbena omrežja, oziroma redno objavljanje in plačljivo oglaševanje. Raziskave so pokazale, da podjetja, ki koristijo družbena omrežja, ustvarjajo 78% več posla kot podjetja, ki jih ne koristijo. Zamislite si, koliko uporabnikov in potencialnih strank lahko dosežete z oglaševanjem preko teg kanalov ali s prisotnostjo in  objavljanjem na profilih družbenih omrežij.

Veča prepoznavnost blagovne znamke

V digitalnem marketingu osredotočenost ni samo na prodaji produktov ali storitev ampak je enako pomembna promocija blagovne znamke. V kolikor je vaša blagovna znamka prepoznana na spletu, izkazuje kredibilnost na svojem področju in ste si pridobili zaupanje strank, obstaja velika verjetnost, da se vas bodo ljudje spomnili, ko bodo želeli poslovati z vami.

Omogoča merljive rezultate

ZA razliko od tradicionalnih oglaševalskih kanalov pri katerih se me morem s sigurnostjo vedeti koliko ljudi je videlo oglas, pri digitalnem marketingu tega problema ni.

Obstajajo izjemno natančna orodja s katerimi je možno izmeriti mnoge vrednosti digitalne kampanje. Med njimi je to zagotovo Google Analytics. S tem orodjem je možno v vsakem trenutku videti številne podatke kot so:

  • Iz katerega področja prihajajo vaši uporabniki
  • Katere so njihove demografske značilnosti in interesi
  • Iz katerih digitalnih kanalov prihajajo uporabniki na vašo spletno stran
  • Koliko uporabnikov koristi vašo spletno stran.
  • Kako dolgo se uporabniki zadržujejo na vaši spletni strani.
  • Katere strani oz. podstrani vaše spletne stani obiskujejo.
  • Kolikšen je bounce rate (odstotek tistih, ki zapustijo vašo spletno stran takoj po prihodu)
  • Katere vsebine na vaši spletni strani so brane in katere so najbolj brane.
  • Koliko uporabnikov je kliknilo na vaš oglas.

Na temelju teh in mnogih drugih podatkov iz orodja Google Analytics je mogoče razbrati kateri digitalni kanali vam prinašajo najboljše rezultate, oceniti uspešnost kampanj in jih optimizirati, ter prilagoditi vsebino za dosego boljših rezultatov in hitrejše rasti vašega podjetja.

MARKETINGO vaš partner pri rasti

Standardni načini oglaševanja sigurno pomagajo vašemu poslovanju, z digitalnim marketingom pa ste lahko sigurno, da vas ne bo prehitel čas niti konkurenca.

Zamislite si, kaj vse lahko dosežete s kombinacijo različnih strategij digitalnega marketinga. Z uporabo SEO optimizacije za dosego visokih pozicij na Googlu, Google Ads oglaševanja, družbenimi mediji boste sigurno pritegnili nove stranke in povečali prodaju, ter ustvarili višje prihodke.

Z izkušenimi strokovnjaki vam Marketingo pomaga na tej poti. Kontaktirajte nas in izvedite kaj vse lahko storimo za vas!

Želite našo ponudbo?

    *Obvezna polja

    Več vsebin